Eerste paar daagjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu Eerste paar daagjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu

Eerste paar daagjes Bangkok

Door: Tiffany en Inge

Blijf op de hoogte en volg Tiffany & Inge

16 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Afgelopen dagen zijn in een sneltrein voorbij gegaan. Veel gedaan, veel gezien, veel gefeest! Donderdagavond kwamen onze backpacks eindelijk aan en waren we helemaal gelukkig met onze eigen spulletjes.

Donderdag zijn we eerst naar school gegaan om ons rooster in elkaar te zetten. We kregen een boekje waar we vakken uit konden kiezen en daarna moesten we die vakken opzoeken in een lijst met meer dan 200 pagina's, 6000+ vakken, om te kijken of de vakken die ons leuk leken nog steeds gegeven worden en op welke tijden de lessen zijn, welke dagen en tijden de midterm exams en final exams zijn. Dit heeft wel een paar uur in beslag genomen, aangezien een kloppend rooster maken gepropt in 3 dagen (zodat we de andere dagen kunnen reizen/lang weekend hebben), niet super makkelijk is. De vakken die we gaan volgen zijn: Advertising and creative strategy, managerial psychology, public relations, negotiation strategy, sales promotions en management for growth and sustainability. Aanstaande dinsdag is onze eerste school dag, in uniform, jeeej.

Die avond zijn we nog uit geweest met het meisje dat hier voor het hotel werkt op Khaosan Road. Later hebben we nog gemeet met de groep studenten die we hier ontmoet hebben.

Vrijdag zijn we naar de mall geweest, op zoek naar een ventilator aangezien de airco te veel stroom kost. De terugweg in de taxi was een groot feest, met zn 3en in de taxi opgepropt met 3 enorme dozen (met de ventilators) en een kussen.
Na dit avontuur besloten we een duik te nemen in het rooftop zwembad aan het einde van onze straat.

's Avonds wilden we (samen met 8 andere studenten) naar een leuke club, wat later in de red light destrict van Bangkok bleek te zitten. We moesten dus door een straat met allemaal schaars gekleedde aziatische vrouwtjes/meisjes en dikke, oude, kale Europese mannen. Super vies die sekstoeristen. Die club bleek ook niks te zijn dus wij doorgelopen en we kwamen uiteindelijk in een Australian pub terecht met een leuke vals zingende band en 2 nieuwe Engelse vrienden. Uiteindelijk een leuke nacht en 5 uur thuis.

Vandaag hadden we een lange dag na een lange nacht. Eerst richting een jaarlijkse markt waarvan we niet wisten hoe ver het was, alleen dat het 'pretty far' was. Gelukkig viel het mee en duurde de reis met de taxi maar een uurtje. Na het bezoekje aan de markt besloten we op zoek te gaan naar een school uniform. Na 3 kwartier passen in de winkel wilden we afrekenen, maar de eigenaar van de winkel wilde ons er veel te veel voor laten betalen. We hebben het toen maar laten hangen en zijn op zoek gegaan naar eten. Uiteindelijk kwam er nog van alles tussen tot we te eten hadden en zijn we daarna allemaal (vrij chagrijnig van de lange dag) lekker naar huis gegaan.

Kortom, het is prima vertoeven hier en we houden het zeker wel een half jaartje vol!

• 16 Augustus 2014 - 18:34

Gerda:

Goede vakken, Inge! Maar wanneer studeer je eigenlijk want in die drie dagen les in 5 vakken blijft daar niet veel tijd voor over!
    Laat je wel even een foto maken van jullie in schooluniform?
    Fijn in ieder geval dat met jullie baggage alles goed gekomen is. Succes!

• 16 Augustus 2014 - 20:50

Paula Van Erp:

Hallo lieve Tiffany & Inge. Ik wil jullie even zeggen dat wij blij zijn dat alles weer op zijn pootjes terecht is gekomen, met jullie bagage. Verder willen we jullie heel veel succes wensen met jullie studie daar in Bangkok. Komt allemaal goed gaan we van uit, zoals we lezen gaan jullie lang weekenden tegemoet. Er blijft toch nog wel tijd over om te studeren? Verder heel veel plezier samen , maak veel nieuwe vrienden en geniet ervan. Heel veel liefs en een dikke knuffel! Groetjes van Dirk en Paula.

• 16 Augustus 2014 - 22:36

Martijn Klop:

Zo te lezen gaan jullie je inderdaad wel vermaken het komende half jaar.

Heel veel plezier en succes met de eerste studie dagen komende week.

• 26 Augustus 2014 - 10:11

Ingrid Collette:

Net je reisverslag gelezen van 10 dagen geleden..... time flies when your having fun ;)
    Je schrijft leuk met emotie en het verhaal is herkenbaar (typical Asia)...fijn dat je 'n hele groep mensen om je heen hebt (waar je af en toe lekker samen chagrijnig mee kan zijn ;) .... )
    Zo te zien op FB nog gelukt met je uniform!!
    Veel succes met het vinden van 'n balans tussen vrije tijd en studie en vergeet vooral niet te GENIETEN!