Field trip Export/Import, Kanchanaburi, Midterms - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu Field trip Export/Import, Kanchanaburi, Midterms - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu

Field trip Export/Import, Kanchanaburi, Midterms

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Tiffany & Inge

11 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Ik heb momenteel even last van SOG momentje (studie ontwijkend gedrag), waardoor ik tijd maken voor het schrijven van onze blog.

Afgelopen tijd weer het een en ander gedaan. Voor het vak export/import policies and strategies zijn we naar een Port in Bangkok geweest waar alle goederen in en uit gaan. Eerst hadden we een anderhalf uur durende presentatie en daarna kregen we een 'rondleiding', ze lieten ons het warenhuis zien, de import en export kant en daar bleven we dan een half uur staan haha. Minder interessante dag maar goed.

Het weekend dat daarop volgde gingen we met een grote groep met verschillende nationaliteiten (15 personen) naar Kanchanaburi. Kanchanaburi ligt zo'n 140 km ten westen van Bangkok. We hadden een minivan gehuurd waar we echt net precies met z'n allen in pasten. Het was even stouwen en duwen en sommige mensen moesten zowat met hun benen in hun nek zitten, maar het paste en het was erg gezellig.

Eenmaal in Kanchanaburi zijn we op zoek gegaan naar hotel/bungalows met zwembad voor 15 personen (we hadden natuurlijk nog niks geboekt). En we kwamen uit op een plek aan de rivier. Prima zwembad waar we ons de eerste middag/avond goed vermaakt hebben. 'S avonds naar een barretje gegaan dat vol zat met Engelsen, toch apart volk... Maar enorm gelachen. De volgende dag gingen we naar de Erawan Waterfalls. Prachtige watervallen. Er waren 7 'tiers', we hebben ze alle 7 gezien, wel een heftige tocht naar boven, want het was echt mega warm en het zweet droop werkelijk waar overal vandaan. Dus af en toe eens onder een waterval gezwommen, maar er zaten overal van die vissen die aan je tenen en benen gaan bijten (eten dode huidcellen geloof ik..) wat tot hilarisch gegil en gelach leidde.

Die avond was iedereen moe, maar gingen er toch een paar uit. Tiffany en ik besloten om een massage te nemen (om 12 uur 's avonds ja...), bijna alles was dicht op 1 tentje na. We klopten op het raam en er stapte een man uit het bed die zei dat we nog zeker een massage konden krijgen. We werden een kamer met allemaal matrassen ingestuurd en hij deed een handdoek over de lamp. Allemaal erg raar en dan te bedenken dat 3 matrassen verder iemand aan het slapen was. Hij was alleen en wij waren met z'n 2en dus hij belde iemand op. De vrouw werd uit de kroeg gebeld en stonk ongelofelijk naar bier, maar de massage was verder prima. Hier enorm om gelachen.

Afgelopen zondag en maandag zijn Inge's ouders langsgeweest (en heeeeeuuuul veel Nederlands voedsel meegenomen, drop, pepernoten, cup-a-soup, hagelslag), dat hadden we gemist haha. We hebben die avond de verjaardag van Iris gevierd, we hadden een surprise party georganiseeerd, dus we stonden met 21 man voor Iris haar deur met 2 grote taarten (wat we vervolgens in bekers met onze handen opaten omdat we geen bordjes/bestek hadden), daarna naar een barretje geweest hier in de straat met live muziek (the Village). Everline werd al gauw moe ivm de Jetlag dus die heeft Inge eerder naa rhuis gebracht, Cor die hield het langer vol en vond het geloof ik jammer toen we naar huis gingen. Volgende dag gehangen met Inge's ouders aan het zwembad en ze weer uitgezwaaid want ze gingen naar Myanmar.

Daar gaan Tiffany en ik ook nog heen, want we hebben afgelopen week geboekt (22 oktober-27 oktober), kort maar wel leuk! We moeten ook binnen 90 dagen Thailand uit ivm visum. We zijn ook bezig met een trip naar Chiang Mai (tijdens Loy Krathong, festival met allemaal lampionnen en zo, schijnt heel mooi en leuk te zijn) en vervolgens willen we naar Chiang Rai en naar Pai. Ook is het plan om binnenkort naar Koh Phi Phi en Krabi te gaan. Veel te weinig tijd, want na de midterms hebben we 5 weken tot de final exams.

Nu zijn we dus druk aan het studeren voor onze midterms. Grappig verhaal ook, de vrouw van Export-Import heeft kennelijk een eigen Facebook pagina en vertelde ons om haar Facebook pagina te 'liken' omdat er een vraag over gaat komen in het tentamen. Tja, zo kun je ook aan je likes komen.

Verder gaat nog steeds alles goed met ons, we missen jullie allemaal wel maar kijken vooral erg uit naar de tripjes die we gaan maken!

Veel liefs xxxxxx
Tiffany en Inge

• 11 Oktober 2014 - 15:27

Paula Van Erp:

Hey Toppertjes van ons!
    Wat een mooi verhaal hebben jullie weer geschreven, hebben gehoord dat jullie een heel mooi cijfer hadden voor de presentatie. Mooi zo, je denkt bij jezelf weleens doen die dames daar ook nog wat aan school als je al die mooie uitjes en foto's van jullie voorbij ziet komen. Maar daar hebben we nu toch wel vertrouwen in gekregen met de mooie resultaten.
    Doe vooral genieten, voor jullie het weten is alles weer voorbij.
    Hier draait alles ook door met hard werken en oppassen bij kleine Sem.
    Heel veel succes de komende tijd en wees voorzichtig.
    Heel veel liefs en een mega dikke knuffel van Dirk en Paula. Love you!!!!!