Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Tiffany en Inge

Blijf op de hoogte en volg Tiffany & Inge

22 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hi everyone,

Tijdje geleden dat we een update hebben gepost. We hebben weer het een en ander meegemaakt.

Taxi chauffeurs, als Inge voorin zit is het een grote pret, ze praten altijd tegen Inge. Laatst ook, het werd een soort van spelletje. De taxi chauffeur vroeg waar waar we vandaan kwamen en kwam toen met allemaal voetbal spelers (hadden we eerst niet door). Aban Lokben (Arjen Robben), lokbin van plesiej (Robin van Persie) et cetera.

We vonden het ook tijd om weer wat cultureels te doen, dus we gingen naar Lak Mueang, een tempel dicht bij de gouden tempel. Het bleek alleen meer een pilaar te zijn, helaas. Dus we gingen maar naar het nationaal museum. Het nationaal museum bleek ook geen succes voor Tiffany, zij verwachtte namelijk een soort van Rijksmuseum. Er stonden wat wapens en wat beelden, maar dit was niet heel indrukwekkend.

Inge is nog naar de dierentuin geweest met Marlieke en een paar anderen, dit was ook echt fantastisch haha. Elephants coming soon, koalas coming soon. Ze hadden wel vogels, en een beer (die ze in Canada gemist heeft, maakte het nog een beetje goed).

Wat wel heel leuk is, we hebben ons aangesloten bij de multinational community. We voelen ons al aardig thuis hier en hebben echt al veel (internationale) mensen ontmoet. 2 weken geleden ook met ze naar een bar op de campus geweest (olddern), het is hier kennelijk normaal om flessen (vieze goedkope) whiskey te bestellen en te mixen met cola. Erg gezellig was het dus wel hahaha.

We hebben ook nog mensen die Inge kent gemeet op Khoasan Road (Wouter en Annemiek), super leuk om mensen van thuis tegen te komen. Met Annemiek hebben we een feestje gebouwd in de bar Lucky Beer. Iedereen zat, totdat Annemiek besloot dat ze wou dat iedereen ging dansen. Dat lukte dus, een groot feest haha.

Een andere keer toen we uitgingen en Inge in al haar onhandigheid een glas omstootte (goh..), kwamen er gelijk 5 bewakers om heen die tegen haar zeiden: YOU! 100 baht please. Dus Inge: Eehh ik koop wel een nieuw glas bij de 7/11. Noooo noooo, 100 baht. Uiteindelijk ben ik er met 30 baht vanaf gekomen.

School gaat ook goed. Al zijn sommige leraren wel apart. Zoals de vrouw van import/export policies and strategies. Ze zei dat als je iets in Thailand wil importeren en je een tax conflict hebt, je maar wat geld onder tafel moet schuiven om toch je product het land binnen te krijgen. Wel grappig om te horen hoe dat hier gaat.

Ohhhh en gister hebben we een Nederlands cafe gevonden waar ze bitterballen en ander Nederlands voedsel verkopen. Wel lekkerrrrr om na anderhalve maand weer eens een bitterbal te proeven. Al beginnen we steeds meer aan de rijst te wennen als onze dagelijkse kost.

We hebben ook al een Thaise massage geprobeerd, heftig hoor, maar wel lekker. Een aanrader!

Kortom we hebben het hier nog steeds hartstikke leuk. We maken ook zoveel mee alleen is het echt lastig om het te beschrijven in een blog. We gaan misschien volgend weekend weer naar een eiland of een andere mooie plek, eventjes Bangkok uit. Daarna beginnen onze midterm exams en moeten we hard studeren. No worries, het gaat dus hartstikke goed met ons!

xxxxxxxx Tiff & Ing

• 22 September 2014 - 15:26

Inge Gremmen:

Meiden wat een super leuk verslag. Jullie maken wel het één en ander mee hoor.
    Fijn dat het op school ook goed gaat.
    In Holland hebben we een prachtige nazomer gehad. Het Anna event ook weer achter de rug en dan straks in oktober Anna circle .Dus weer genoeg acties in de winkels.
    Voor jullie nog een fijne tijd en tot horens.
    Liefs,

Ik mis je snif!

• 29 September 2014 - 21:45

Dirk En Paula:

Hey lieverds.
    Wat een mooi verslag van jullie weer. Het is weer iets in jullie mooie leventje wat niets of niemand dan ook nog af kan pakken.
    Geniet van al dat moois om jullie heen, maar ook heel veel succes met jullie studie verder.
    Het is gelukkig niet alleen maar feesten. Ha Ha!
    Voor Inge,
    Gelukkig gaat het weer wat beter met je, pas goed op jezelf.
    Heel veel liefs vanuit Gorinchem.
    Voor Tiffany.
    Papa en ik zijn blij dat het zo goed met je gaat, zien mooie foto's voorbij komen.
    We missen je wel, vooral mama, maar heb het gelukkig heel erg druk met mijn werk.
    Ik vertel dan ook vol trots wat je daar allemaal mee maakt.
    Heel veel liefs voor jullie beide en een hele dikke knuffel. We houden van je!!!!