Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: Tiffany en Inge

Blijf op de hoogte en volg Tiffany & Inge

02 September 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Vandaag weer back to school na een fantastisch weekend. We zijn met z'n vijven (Marlieke, Tom, Iris, Tiffany en Inge) naar Koh Phangan geweest, een eiland naast Koh Samui.

Marlieke haar broer zou zijn vriendin op Koh Phangan meeten en had een bungalowtje geboekt met de vraag of Marlieke ook zou kunnen komen. Dus Marlieke wou wel graag en vroeg ons ook mee. We hadden een week van te voren een vlucht/bus/boot ticket geboekt naar Koh Phangan (ongeveer 8 uur reizen in totaal, wat echt prima te doen was). Vrijdagochtend vertrokken we, met een kotsende Tiffany in de auto. Toen we eenmaal op de luchthaven aankwamen wou Tiffany eigenlijk weer naar huis. Echter vonden wij (Inge en de rest) het niet zo'n goed idee om Tiffany in haar eentje thuis te laten zieken. Straks werd het echt erg en dan is ze alleen. Dus Tiffany toch mee (gelukkig!). Toen we aankwamen voelde ze zich gelukkig al een stuk beter en is ze zelfs 's avonds mee geweest naar de Jungle party.

Bij aankomst stond Marliekes broer op ons te wachten. Hij had al geregeld dat we ergens scooters (125 cc, schijnt) konden huren. SUPER VET, Tiffany durfde helaas geen scooter te rijden (komt nog wel denk ik), Inge wel. Had het ook nog nooit gedaan, maar Tom liet Inge even zien hoe het moest, (thanks Tom), het is zo vet! Wel wennen aan de linkerkant van de weg en soms met de bergen en met iemand achterop. Maar dat ding kon hard, zo leuk. Af en toe wel van die missertjes dat Inge met Tiffany achterop opeens aan de verkeerde kant reed, maar we leven nog dus het is goed gegaan. De bungalow die wij gehuurd hadden met zn 4en (Tom, Iris, Tiffany en Inge) was echt aan het strand, met zo'n schommel aan een boom die je altijd op foto's ziet. Twee 2-persoonsbedden en een badkamertje met een wc waarmee je met een schepje door moest spoelen. Maar we vonden het al lang prima.

's Avonds gingen we naar een of andere vette jungle party. We zaten met z'n allen (15 man) in zo'n pick up truck (kleinere versie) gepropt. Was erg goed vasthouden, anders viel je er af, wat wel vaak tot geinige situaties leidde. Het feest was een techno feest in de jungle, zo gaaf. Met vuurdanseressen, Thai boxing en leuke muziek. Bij aankomst moesten we over een bruggetje en zagen we een levende waterslang. Cool!

Volgende dag gingen we touren op de scooter, richting het strand waar ook de Full Moon party's gehouden worden, eerst verkeerd gereden (bleken we op het noorden van het eiland te zitten ipv het zuiden, 1 verkeerde afslag genomen). Maar dat vonden we allemaal niet erg, want dan konden we nog langer touren. Het strand was echt suuuuuper mooi, mooi wit, blauwe zee, bergen op de achtergrond. Ja, we hebben best een zwaar leven hier.

Ook deze avond gingen we uit, naar Eden Garden. We moesten er met een boot heen (snachts om 1.30, pikkedonker, fantastische ervaring). Toen we eenmaal aan de andere kant waren dacht Iris dat het wel tijd was voor een eerste duik. Ze sprong van de boot af (met haar nieuwe shirtje) en het geluid dat we hoorden was een enorme PLONS met een gilletje er achteraan. Slappe lach dat we hadden. Het feestje was nog leuker. Lekkere muziek en leuke mensen! Terug weer met de boot en taxi. Wat opmerkelijk is, is dat dit eiland zo ongeveer wordt gerund door de maffia. Als je met de taxi reist, betaal je van te voren en tijdens de rit maakt de chauffeur een stop om de maffia te betalen. Daarna mag je weer verder. Apart dit.

De volgende dag gingen we op zoek naar de watervallen, de eeuwige waterval werd het genoemd, nou we hebben geen water gezien. Wel een zware tocht naar boven (nouja zwaar, het was nogal steil en onze conditie is nou niet echt best meer na 3 maanden Canada en Engeland zonder sporten). Na flink wat zweet te hebben verloren was het 't uitzicht wel waard.

Die avond hebben we nog bij een barretje vlakbij onze bungalow wat gedronken en redelijk vroeg naar bed gegaan. De volgende dag zat ons avontuur er helaas weer op.

Tot zo ver. Veel liefs Tiff & Ing xxx

• 03 September 2014 - 09:20

Everline:

Hoi avonturiers,

Wat een leuke en soms spannende(Tiffany) dingen hebben jullie gedaan. En wat een mooie plek. De bungalow was misschien niet alles, maar wel een hele mooi omgeving. En die schommel!!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben. En nu weer middenin het o zo zware studentenleven van 2 1/2 dag per week. Zal wel 'wennen' zijn.
    Het is jullie gegund hoor. (YOLO)

Liefs Everline

• 16 September 2014 - 17:02

Jkampman:

lieve inge,
    hoe is nu toch met jou we schrokken erg toen we het hoorden. jij zover weg in het vreemde land. van je moeder de berichten gehoord. het is een nare en pijnlijke situatie maar we hopen dat je weer vlug opknapt. veel liefs van opa en oma

• 20 September 2014 - 13:05

Jkampman:

hallo inge. jazeker hebben we email ontvangen en we vinden het fijn dat je contact houdt met ons. we wensen je verder genezing toe en sterkte met de studie
    opa en oma