De reis en aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu De reis en aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany & Inge - WaarBenJij.nu

De reis en aankomst

Door: Tiffany en Inge

Blijf op de hoogte en volg Tiffany & Inge

14 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Eergisteren afscheid genomen van onze lieve ouders, broers, schoonzus en vriend, natuurlijk met veel tranen. Maar ja wat moet je anders, het moet toch wel lijken alsof we ze gaan missen.

Vervolgens liepen we naar de gate en werden we omgeroepen dat we ons moesten melden. Onze Austrian vlucht naar Wenen was vertraagd dus we werden omgeboekt naar een KLM vlucht, die en half uur later zou vertrekken. Onze overstap tijd in Wenen was al krapjes (1,5 uur) en werd nu nog krapper. Maar we hebben de vlucht in Wenen gehaald. We werden wel van onze gangpad stoelen naar 2 stoelen in het midden gezet, wij zeuren, maar zij noemden dit een upgrade.. Super upgrade inderdaad, denk dat ie een downgrade bedoelde. Eenmaal aangekomen in Bangkok, bleek onze bagage niet te zijn aangekomen. Wij zeuren, maar ze bleken spoorloos. Ook deden ze moeilijk over geld om nieuwe dingen te kopen. Gelukkig had Cor (de vader van Inge) KLM gebeld, Austrian gemaild en van alles gedaan en mochten we €100 besteden aan nieuwe dingen.

Maar we hadden dus helemaal niks, niet eens een handdoek. Hoe leg je een handdoek uit aan Thaise mensen die geen Engels spreken en dus het woord 'towel' niet begrijpen. Dus wij stonden daar in het winkelcentrum ons af te drogen met een denkbeeldige handdoek. Er kwamen ook steeds meer mensen om ons heen staan, die dachten vast dat we een of andere show aan het geven waren. Daarna gingen we verder met pictionary, want we ze begrepen het uitbeelden niet, dus gingen we verder op het tekenen van een handdoek. Uiteindelijk dachten ze dat we een douche nodig hadden. Afijn, er kwam een man aan met internet op z'n telefoon. INTERNET! Google images, we love you!

Ook het vinden van schoon ondergoed was niet echt makkelijk. We waren dan ook erg blij met de tip die Roel en Lieke ons gaven, dat je je ondergoed ook binnenste buiten kan dragen. Gelukkig vonden we 's avonds in een 7 eleven allebei een prachtig te klein slipje.

De kamer/appartement is echt super trouwens. Mooie kamer, alles netjes.

Daarna zijn we lekker uiteten geweest met 3 studiegenoten, wat toch nog een leuke afsluiting van deze erg vermoeiende reisdag was.

• 14 Augustus 2014 - 08:55

Nina:

HAHAHAHAHAHA ik heb me rot gelachen om dit stukje. Ookal zijn de omstandigheden voor jullie natuurlijk veel minder. Ik hoop dat alles snel goed komt.
    Lieve ing en tif, GENIET! Er gaat jullie een geweldige tijd tegemoet.
    Blessings en liefs,
    Nin

• 14 Augustus 2014 - 09:29

Miranda:

Hey meiden!

Ook ik moest lachen om bepaalde stukjes in jullie berichtje. Maar wat vreselijk vervelend dat jullie koffers niet aangekomen zijn. Daar zitten toch meestal wel je eigen fijne spulletjes in. Maar het zal vast goed komen.
    heel veel plezier gewenst en take care.

X Miranda van Wijk

• 14 Augustus 2014 - 10:36

Noortje:

Jee wat een lekker begin van jullie reis!
    Fijn dat jullie wel de overstap hebben kunnen halen.
    Enjoy!! En ik ga jullie verhalen volgen :)

Xx

• 14 Augustus 2014 - 14:51

Inge Gremmen:

Lieve meiden.
    Altijd balen als de bagage er niet is dit gebeurd vaak met een overstap.
    Na 20 jaar ervaring als Cabin crew kan ik erover meepraten.
    En je hebt recht op een bedrag voor de eerste levens behoefte hoor!!!
    Maar gelukkig is het nog snel goed gekomen.
    Nu na de eerste taal barrière en avontuur lekker gaan genieten.
    Jullie zijn een ervaring rijker joh.
    Meiden heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag.

Dikke kus,
    Inge

• 14 Augustus 2014 - 17:54

Jolanda:

Dit begint dus al goed!!
    Leuk dat jullie een reisblog bijhouden, kunnen wij nog eens in jullie leven kijken daar.
    Al enig idee wanneer jullie bagage aan gaat komen? Anders moet je het wel erg lang doen met dat ene te krappe slipje, haha!

Liefs,
    Jolanda